Door het maken van dagelijkse radioprogramma’s voor zowel publieke (NPO Radio 2, 3FM, Radio 1) als commerciële zenders (Qmusic, 538, Sublime) heb ik geleerd altijd een boodschap op een creatieve manier te verpakken en dit razendsnel “live” te brengen in de juiste toon, taal en sfeer die op dat moment het beste aanspreekt bij de luisteraar en past bij de zender en de mogelijke adverteerder.
“Een wereld schetsen die alleen bestaat in het hoofd van je luisteraar… Dat is toch magisch?”
Je kent me van de radio.
Door mijn jarenlange ervaring voor en achter de schermen, kan ik snel beslissingen nemen, teksten aanpassen en sprekers een verhaal uit de doeken laten doen dat een luisteraar op het puntje van zijn of haar stoel doet belanden. Ik ben dus zelf bij opnames aanwezig om te zorgen dat professionals die niet dagelijks achter een microfoon zitten, hun verhaal in geuren en kleuren vertellen. Ik geniet ervan als ik anderen kan laten “shinen” achter de microfoon en kan ontroerd zijn als zelfs de directeur zijn jargon laat varen en vertelt wat hem nou echt boeit en bezighoudt.
Het enthousiasmeren van een (multidisciplinair) team, zie ik als een vereiste om een podcast echt tot een succes te maken. Met mijn ruime ervaring als eindredacteur en content manager kan ik helpen medewerkers te laten excelleren op ieders vakgebied. Als we samen geloven in de verhalen die we vertellen, is het overtuigen van andere afdelingen en stakeholders niet meer zo moeilijk.
Een verhaal vertellen kan iedereen...
Maar hoe vertel je een verhaal met emotie, spanning en passie? Tegen wie praat je en wat is relevant voor je doelgroep. Ik help je met tekst, toon en het opbouwen van spanning zodat luisteraars aan je lippen blijven hangen. Dit gaat vaak om authenticiteit, geloofwaardigheid en persoonlijkheid. We schrappen, skippen en herschrijven tot we het verhaal scherp hebben dat jij vol overtuiging wil vertellen in een presentatie, programma of podcast.